sobota, lutego 06, 2010

Podsumowanie roku 2009 - pierwsze półrocze


Dla tych, którzy może czytają bloga od niedawna, dzisiaj zaczynam podsumowanie najciekawszych wątków ubiegłego roku. W ten sposób - co mnie bardzo ciekawi - prześledzimy, co działo się w służbie usługiwania Polakom na Wyspach Brytyjskich w 2009 r.

Jako ciekawostka - tutaj macie podsumowanie 2008 r. w jednym poście :).

A teraz już poprzedni rok:

Styczeń 2009

W styczniu zaczęliśmy przygotowania do wyjazdów nr 11 (Doncaster) i nr 12 (Edynburg). Był to również czas, w którym kończyłem 40-dniowy post od słodyczy i deserów (jak się później okazało, jedna z moich ulubionych form postu). Dla równowagi, moja próba intensywnego programu ćwiczeń fizycznych już nie poszła tak dobrze ;).

Z rozważań duchowych, rozpocząłem na blogu cykl rozmyślań biblijnych zatytułowany "Podróż przez Dzieje (Apostolskie)" (część 1, część 2, część 3, część 4, część 5, część 6, część 7, część 8, część 9, część 10)


Luty 2009

Byliśmy w Doncaster, znowu było inaczej :), ale duchowo pięknie, głęboko, został mi w pamięci ten wyjazd. Zdecydowanie (tutaj impresje filmikowe, a tutaj reportaż zdjęciowy).

Pojechaliśmy również do Edynburga. Jeden z najradośniejszych wyjazdów w historii, z tego co pamiętam. Swietna atmosfera, współpraca z Polakami na miejscu, dużo ważnych rozmów z tymi, którzy może jeszcze nie mają swojej nadziei w Jezusie. Niezapomniany czas (tutaj reportaż zdjęciowy). Dla niezorientowanych ;) - tutaj można poczytać, dlaczego w ogóle jeździmy na takie misje :).

Pod koniec miesiąca zacząłem post polegający na największej liczbie dni pełnego postu w ciągu 40 dni (jak się później okazało, doszedłem do 16 dni pełnego postu w tym okresie).


Marzec 2009

Miesiąc zaczyna się od konieczności przeniesienia terminu wyjazdu do Droghedy w Irlandii z maja na sierpień. Dzisiaj z perspektywy czasu uważam, że to była bardzo dobra decyzja, choć cena biletów na ten wyjazd (ponad 700 pln na osobę) to nadal rekord ceny na naszych wyjazdach :).

Z nowych miejsc, nawiązujemy wstępny kontakt z Bracknell. Polskie kościoły ewangeliczne polecają również kontakt z jeszcze innymi lokalnymi zborami angielskimi, w których może odbywać się jakaś praca z Polakami.


Kwiecień 2009

Kwiecień przyniósł duże wydarzenie dla nas w Gdańsku, konferencję dla kobiet i mężczyzn, zatytułowaną "Powrót do Edenu" (z udziałem pastorstwa z ICC Doncaster - Graysona i Del Jones) - tutaj wrażenia tekstowo-zdjęciowe.

Zaczynam dość nietypowy "post": 40 dni świeżego powietrza. Udaje mi się w tym czasie dziesięciokrotnie świadomie opuszczać zamknięte przestrzenie ;).


Maj 2009

Nasi przyjaciele w Edynburgu zorganizowali niezwykły koncert, z udziałem Natalii Niemen, Beaty Bednarz i MateO. Z kolei w Krakowie swoje inauguracyjne nabo ma równie misyjny Kościół Dla Miasta (tutaj relacja filmowa).

Dla nas w Gdańsku wielkim wydarzeniem jest Ballet Magnificat, z udziałem naszej (!) Martyny Błażejewskiej (obecnie Downey). Moje emocjonalne wrażenia znajdziecie tutaj.

Zaczynamy spotkania przygotowujące do "rodzinnego" sierpniowego wyjazdu Droghedy. Cóż za skład zespołu! :)

Z blogowych rozważań duchowych, zaczynamy cykl o łasce u proroków mniejszych: oto poszczególne odcinki: Joel, Amos, Ozeasz, Jonasz,


Czerwiec 2009

Po raz pierwszy w naszym życiu pojawia się temat walki z handlem ludźmi (organizacja A21 Christine Caine). Duże wrażenie robi też na nas film "Trade".

Zaczynam 40-dniowy post od negatywnych myśli. Zdecydowanie momentami nie było łatwo. Jak nic, wielkimi krokami zbliża się czas, w którym będę chciał i musiał podjąć się go ponownie na początku 2010 r.

Dowiadujemy się o ciekawej służbie dla Polaków pod Londynem i w Southampton (gdzie dostaję zaproszenie do usługi w listopadzie na konferencji "Posłani przez Jezusa"). Bardzo mnie cieszy to, co dzieje się u Ani w Gorsley latem oraz u Bogusi w Doncaster.

O książkach, które czytałem i recenzowałem w pierwszym półroczu ubiegłego roku, napiszę chyba w osobnym poście :).

Etykiety: