wtorek, lutego 16, 2010

Podsumowanie roku 2009 - drugie półrocze

Dzisiaj podsumowanie drugiego półrocza 2009 r. - spojrzenie wstecz na to co się działo dobrego w służbie wśród Polaków na Wyspach Brytyjskich.

Lipiec 2009

Kontynuuję rozważania z cyklu "Łaska u proroków mniejszych": kolejne odcinki (wykraczające poza lipiec) można znaleźć tutaj: Micheasz, Nahum, Sofoniasz, Abdiasz, Habakuk, Aggeusz, Zachariasz, Malachiasz)

Zaczęliśmy przygotowania do rodzinnego wyjazdu misyjnego do Droghedy w Irlandii, oraz wstępną orientację przez październikowym wyjazdem łączonym (Gdańsk-Pruszcz Gd.) do Newton Aycliffe.

W Edlington pod Doncaster odbyła się letnia gala, z której relację zdała nam Bogusia.

W ramach dyscyplin duchowych, z końcem lipca zacząłem post od internetu rano (polecam!). Moje wrażenia były pozytywne.


Sierpień 2009

Wyjazd misyjny do Droghedy - niezapomniane przeżycia - wyjazd, który bardzo wiele dobrego wniósł również do moich (naszych?) relacji ze sobą nawzajem. Jak było - w pewnym uproszczeniu - można zobaczyć tutaj oraz tutaj.

Zaczynamy wstępne przymiarki do kolejnego wyjazdu jesienią do Doncaster - to pierwszy wyjazd, na którym nie będę liderem :). Tę zaszczytną funkcję obejmie Ada ze Swiecia.

Pod koniec miesiąca w Gorsley u Ani odbywał się Chrześcijański Festiwal Kwiatów a niedługo później koncert chrześcijański. Tutaj "Zapiski Ani" z tych dwóch wydarzeń.

Zapowiadamy również wrześniowy start kolejnego kursu jęz. angielskiego dla Polaków, który odbywa się w ICCD w Doncaster.


Wrzesień 2009

Wrzesień zaczyna się dramatycznie trudno, ale kończy się pięknie z Nowym Testamentem w nowym przekładzie Ligi Biblijnej w ręku. Tutaj moje wrażenia z wyzwania dotyczącego lektury.

Potwierdzamy datę i werbujemy wstępnych chętnych na lutowy wyjazd do Edynburga. Lista zapełnia się w ciągu kilku godzin :).


Październik 2009

Dowiadujemy się o "Labiryncie" w Gorsley, a w drugiej części miesiąca wyjeżdzamy na kolejny wyjazd do Doncaster (tutaj program działania). To dobry czas, pełen radości i refleksji, kolejna inna forma usługiwania Polakom, ale - przynajmniej ja - miałem wrażenie towarzyszącego nam Bożego pokoju. Podczas wyjazdu mieliśmy pierwsze z naszym udziałem (i udziałem Polaków z okolicznych miast) polskie nabożeństwo w ICCD. Cudo! (zdjęcia z całości wyjazdu - tutaj).

Jednocześnie zespół wyjeżdzający do Newton Aycliffe jest również błogosławiony. Realizując program, rozmawiają z ludźmi, wspierają, modlą się... Północ Anglii już nigdy nie będzie taka sama!


Listopad 2009

Usługuję na konferencji pt "Posłani przez Jezusa" w Southampton. Towarzyszę pastorowi Mirkowi Szatkowskiemu. Jest ponad 100 osób, Polaków z okolic południa Anglii. Rozmawiamy o tym, jak być ambasadorem Chrystusa w dzisiejszym świecie, zastanawiamy się, jak możemy się doskonalić w pełnej miłości ewangelizacji indywidualnej. Jestem bardzo poruszony Bożym działaniem wśród naszych rodaków w Southampton!

Nieco później w listopadzie, jestem z przyjacielem Andrzejem na konferencji mężczyzn "Wejdź wyżej" w Częstochowie. To czas inspiracji i ważnych rozmów!

Piszę też refleksję na temat tego, DLACZEGO robimy to co robimy na Wyspach - jeśli jesteś na tym blogu może pierwszy raz - koniecznie przeczytaj.


Grudzień 2009

Ostatni miesiąc roku jest nieco lżejszy blogowo, ale jak ma być inaczej, skoro podjąłem się postu... od bloga ;).

Z końcem roku potwierdzamy daty i wstępne zainteresowanie kwietniowymi wyjazdami do Gorsley/Hereford do Ani oraz Doncaster do Bogusi.

Na blogu pojawia się...oops...wywiad wideo ze mną ;), a nasi przyjaciele z Xcel Church z Newton Aycliffe otwierają swoje długo oczekiwane Xcel Centre.

Tak minął nam rok 2009: rok intensywnej pracy i zwiększania zaufania w Boże dzieło na Wyspach Brytyjskich. Jestem pewien, że Bóg ma jeszcze wielu naszych rodaków na Wyspach, którym chce się objawić w 2010 r.

Kto wie, może właśnie Ty i ja mamy im w tym pomóc?