sobota, grudnia 11, 2010

OT Książki: Nowy Testament w przekładzie The Message

Mój ukochany przekład Biblii w jęz. angielskim. Co tam - we wszystkich (dwóch?) znanych mi językach.

Przekład, który sprawił, że - jak tylko dorwałem go jakieś prawie trzy lata temu w swoje łapki - zanurzyłem się w Biblii (w największym stopniu w Nowym Testamencie i Psalmach do tej pory) z nowym entuzjazmem.

Autorem językowym stojącym za The Message (MSG) jest Eugene Peterson.

Troszkę już perełkami z tego przekładu się dzieliłem tutaj na blogu, bo przecież rozważaliśmy m.in. cykle:

1. Prorocy mniejsi - tutaj pierwszy odcinek
2. Odkorkowywanie Łukasza - zapowiedź
3. Modlitwa dla Ciebie - wstęp i podsumowanie

a teraz cykl

4. Zdobywcy - wprowadzenie i pierwszy odcinek znajdziecie tutaj

Całość oczywiście na podstawie mojego autorskiego tłumaczenia fragmentów MSG na polski :)).

The Message wymyka się - w mojej opinii - prostym recenzjom. Skorzystam dla mnie z metafory. MSG jest - dla tych, którzy lubią - jak dojrzały i soczysty arbuz, jedzony późnym letnim popołudniem na tarasie gdzieś w ciepłym kraju.

Soczysty miąższ, sok spływający po przedramionach, poczucie czegoś wielkiego i pysznego, czego można się najeść do syta, zaspokoić pragnienie i cieszyć się chwilą z poczuciem, że zostanie jeszcze dużo dużo na później.

Takim właśnie przekładem Biblii jest The Message.

Jeśli znasz angielski, mogę Ci tylko życzyć smacznego! Nie zawiedziesz się, gdy otworzysz swoje serce, aby Bóg na nowo mówił do Ciebie z fragmentów, które - wydawało się - że znasz już tak dobrze.

A tutaj Eugene Peterson (krótko) mówi o tym, dlaczego zdecydował się tłumaczyć Biblię na nowo (co dało efekt w postaci MSG):


A tutaj o różnicy pomiędzy czytaniem Biblii dla własnego zbudowania a studiowaniem jej dla celów kaznodziejskich:

Etykiety: ,

1 Comments:

At 1:24 PM, Anonymous Anonimowy said...

What's Taking place i am new to this, I stumbled upon this I have discovered It positively useful and it has helped me out loads. I am hoping to give a contribution & assist other users like its aided me. Great job.

Feel free to surf to my page; cellulite treatment

 

Prześlij komentarz

<< Home