poniedziałek, maja 03, 2010

Modlitwa dla Ciebie (1)

"Modlitwa dla Ciebie" - tak właśnie nazywa się nowy cykl rozważań, który rozpocznę w tym tygodniu.

Na czym on polega? Będziemy chronologicznie rozważać zawartość listów apostolskich z Nowego Testamentu pod kątem modlitwy o - uwaga - samego siebie! Od kiedy relatywnie niedawno dotarło do mnie, że praktycznie nie modlę się o samego siebie (za wyjątkiem sytuacji awaryjnych i zdrowotnych), przeraziłem się :). Jak mogę być zachętą i pomocą dla swojej rodziny i ludzi, których spotykam na codzień, jeśli nie dbam świadomie o własny stan duchowy w sposób planowy i regularny?

Idąc za radą swojego mentora w tej sprawie, postanowiłem wgryźć się w zawartość nowotestamentowych listów, aby odnaleźć w nich modlitwy autorów o ich odbiorców. Podstawiając własne imię w miejsce adresatów listu znalazłem mnóstwo duchowego materiału do modlitwy o samego siebie, moją miłość do Boga i ludzi, rozwój duchowy, gotowość do poświęcenia i rozwijanie cnót, których mi brakuje. Tak właśnie powstały "Modlitwy dla Ciebie" :)

I jeszcze słowo zachęty: spróbuj się zmierzyć przynajmniej z niektórymi z tych modlitw, dobrze? Jeśli Biblia to dla Ciebie pierwszyzna, to zapewne samo ujęcie tematu uznasz za inspirujące. Jeśli natomiast od wielu lat czytasz z modlitwą Biblię, to może tłumaczenie tekstów w tej serii, ponownie w wersji The Message, będzie dla Ciebie stanowić coś odświeżającego.

Tak czy inaczej, czytajmy Pismo z modlitwą. O siebie - byśmy byli zupełnie gotowi do tego, aby realizować Boże plany dla naszego pokolenia.

Etykiety: