sobota, stycznia 16, 2010

Odkorkowywanie Łukasza: Pokój (2)

Kontynuujemy przyglądanie się Ewangelii Łukasza w tłumaczeniu The Message. Zdaję sobie sprawę, że brzmienie niektórych wersetów, dla wprawnych uszu będzie "inne" - i to mnie cieszy. Niech Duch Sw. objawia nam coś nowego na podstawie niezmiennego Słowa, które nie jest nam obce.

"Chwała Bogu na wysokościach,
Pokój ludziom na ziemi, którzy sprawiają Mu przyjemność"

Łuk. 2: 14

Ten znany cytat pochodzi oczywiście z epizodu, w którym pasterze spotykają się z aniołami i dowiadują się nadchodzącej Dobrej Nowinie. Tradycyjne tłumaczenie ma tutaj wielce niepokojące dla mnie osobiście sformułowanie "pokój ludziom dobrej woli".

Dlaczego niepokojące? Ano dlatego, że moja dobra wola wielokrotnie nie przekładała się na właściwe postawy czy działania. Nie mówiąc już o tym, że moja dobra wola w żaden sposób nie przyczyniała się do pozyskania przeze mnie "pokoju", który przecież miał być dany wszystkim ludziom, a zatem i mnie.

Dlatego tak bardzo podoba mi się tłumaczenie o pokoju dla ludzi, którzy sprawiają Bogu przyjemność! Zobaczcie, że to sformułowanie nadaje relacji Bóg-człowiek właściwą perspektywę. Nieproduktywną moją wolę i pogoń wokół samego siebie, zastępuje czynienie tego, co podoba się Tacie. Jak mawia Jezus: "Czynię tylko to, co widzę, że czyni mój Ojciec".

Takiego pokoju pragnę. Pokoju, który płynie ze sprawiania Bogu przyjemności. I taki pokój - który przewyższa wszelki umysł - obiecuje nam Biblia. Co dzisiaj możemy zrobić, aby sprawić Bogu przyjemność? Czy wiesz, co byłoby dla Niego przyjemne?

Etykiety: