wtorek, stycznia 29, 2008

Z kajetu Bogusi (2): Otwarte serca i domy Polaków

Po zakończeniu pierwszego Tygodnia Polskiego (w październiku ub. r.) zależało mi napodtrzymaniu cennych relacji z poznanymi Polakami. Z wieloma osobami miałam przyjemność kontynuować znajomość, zarówno telefonicznie i mailowo,jak i osobiście. I właśnie te prywatne kontakty cenie sobie szczególnie. Wciąż pamiętam wizytę u Asi i Pawła oraz rodzinną atmosferę, jaka tam panowała. Spędziłam z ich rodziną naprawdę fajny czas, mając wrażenie, że znamy się od lat. Wspomnę jeszcze, że poczęstowano mnie pysznym domowym ciachem (uwaga, mam przepis!). Myślę,że to nie ostatnia wizyta u nich :). A tak na marginesie dodam, że mają dwie ślicznie córeczki: Darię i Wiktorie. Przesyłam buziaki :).
A te godziny przegadane z Karoliną, którą poznałam na wieczorze
fryzjerskim podczas Tygodnia Polskiego! Czy też z Anią, z tajskiej
restauracji, Gosią ze sklepu u Josefiny, np. przy pysznej kawce
z "Costa" i z wieloma innymi osobami...Właśnie te drogocenne relacje
sprawiają, że bardzo szybko przylgnęłam sercem do tego miejsca,
a przede wszystkim do ludzi, których spotykam w Doncaster.
W międzyczasie rozpoczęłam też wolontariat w "Women's Centre",
gdzie w każdą środę mam możliwość spotykać kobiety z różnych
krajów. Również kobiety z Polski, w tym także polskie nastolatki.


Rozpoczęłam też pracę w centrum misyjno-konferencyjnym
„Bawtry Hall”
, gdzie kilka razy
w miesiacu opiekuję się goścmi,
którzy tam przyjeżdzaja. Dla mnie to nie tylko praca, ale
możliwość
poznania ludzi różnej narodowości, co niezwykle mnie ubogaca.


Relacje z Polakami, nawiązane w czasie październikowego Tygodnia
Polskiego oraz przed i po
nim, pozwoliły mi zorientować się w ich
potrzebach. W wyniku tego został utworzony punkt
informacyjny
dla Polaków, który mieści się w budynku ICCD. Wielki ukłon w stronę
pastorów
Graysona & Del Jones oraz całego ICCD, że tak dzielnie mnie
wspierają. Mam do dyspozycji
osobną linię telefoniczną, z nagraną
wiadomością po polsku (dla zainteresowanych Polakow z
Doncaster
i okolic podaje nr: 01302 365785).
Widząc otwartość naszych rodaków i wyrażaną przez nich cheć
dalszych spotkań, jeszcze w grudniu rozpoczęliśmy spotkania dla
kobiet.
Pierwsze z nich zgromadziło dziesięć Polek i zapoczątkowało
nasze
regularne spotkania - co drugi wtorek w miesiącu. To było
niezwykłe
posłuchać ich życiowych historii i patrzeć, jak osoby, które
w większości
nie znają się, nawiązują szybko nic porozumienia.
Podczas tego
organizacyjnego spotkania rozmawiałyśmy na temat
pomysłów, ktore
chciałybyśmy wspólnie realizować. Po czym, tak po
prostu zaczęłyśmy
tworzyć plan spotkania świątecznego, które
zgromadziło kobiety nie tylko
z Polski. Ale o tym w następnym
odcinku:).

Etykiety: