czwartek, marca 04, 2010

OT Książki: Servolution

Servolution, autorstwa pastora Dino Rizzo, to książka dla mnie szczególna z powodów osobistych, o których nie czas i miejsce tutaj pisać. Ale chciałem, żebyście wiedzieli, że nie będę całkowicie bezstronny w jej ocenie ;).

Servolution to kombinacja dwóch słów: serving + revolution, czyli po naszemu: rewolucja przez służenie.

Zdaję sobie sprawę, że na rynku jest conajmniej kilka pozycji, które mówią o takiej formie ewangelizacji, głównie autorstwa przytaczanego i u nas na blogu, Steve'a Sjogrena, co zatem wyróżnia tę książkę?

Jest to historia marzenia i jego realizacji w formie założenia zboru przez pastora-autora, mieszkającego w południowej Luizjanie. Taka forma autobiografii z powstaniem, rozwojem, funkcjonowaniem zboru w tle. Oprócz pomysłów ewangelizacyjnych, zawiera ona wiele informacji "zakulisowych", pozwalających wniknąć w DNA tego kościoła, zrozumieć wpływ jaki ma on teraz w swojej okolicy, ale i a świecie.

Po drugie, książka ta trafia do mnie szczególnie, pokazując, na przykładzie reakcji kościoła na tragiczne okoliczności związane z przejściem huraganu Katrina w 2005 r. w południowych stanach USA, że kościół, a konkretniej połączona praca lokalnych zborów może stać się rzeczywistym rozwiązaniem i zasobem w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia. Zasobem duchowym, ale też pomieszczeniowym, ubraniowym, żywieniowym, logistycznym i siłą fizyczną niezbędną do reagowania by ratować życie.

Po trzecie, autor jest inspiracją do tego, aby zacząć służyć ludziom tam gdzie jesteśmy i w takiej skali na jaką nas aktualnie stać. Jako Polak jestem wdzięczny, że ktoś mi o tym przypomina - łatwiej wtedy burzyć wymówkowy domek z kart.

Nie wszystkim widzi się dzisiaj taki model funkcjonowania kościoła w społeczeństwie, ale mnie - i owszem :).

Z tego co wiem, książka nie jest jeszcze przetłumaczona na polski (może niedługo?). Swojego egzemplarza wyjątkowo nie pożyczam, bo otrzymałem go z dedykacją autora :).

Etykiety: