piątek, lutego 26, 2010

OT książki: Poradnictwo chrześcijańskie

Właśnie skończyłem lekturę niewielkiej objętościowo (ok. 80 str.), ale bardzo ważnej książeczki pt "Poradnictwo chrześcijańskie".

To lektura obejmująca zagadnienia, które - w tym systematycznym ujęciu - nie są mi jeszcze dobrze znane od strony praktycznej. Wielu z nas spotyka się w miarę na co dzień (a zapewne i w służbie) z takimi zjawiskami jak stres, kryzys, depresja, myśli samobójcze, uzależnienia, samotność, okultyzm - pytanie tylko, co robić, aby nauczyć się skutecznie pomagać sobie i innym w takich sytuacjach.

"Poradnictwo chrześcijańskie" jest lekturą, która w oparciu o treść Biblii zachęca do refleksji i pokazuje w praktyce, co każdy z nas może zrobić, aby doskonalić się w duchowym doradztwie.

Jak widać nie tylko w sytuacji Polaków na obczyźnie, ale i w naszym kraju - potrzeba jest ogromna.

Etykiety:

2 Comments:

At 12:30 PM, Anonymous Anonimowy said...

Czytałem tą książkę jako lekturę na studiach i niestety nie oceniam jej zbyt dobrze. Zarówno merytorycznie jak i biblijnie porusza wszystkie tematy b. powierzchownie. Nie jest najlepszą pomocą jak praktycznie pomagać. Polecam dzieło G. Collinsa pod tym samym tytułem.

 
At 9:26 AM, Blogger Harry said...

Nie mam tak dużego doświadczenia w poradnictwie, dla mnie to był pierwszy systematyczny kontakt z tym zagadnieniem. Chętnie zapoznam się również z pozycją Collinsa - dzięki za info!

 

Prześlij komentarz

<< Home