środa, grudnia 09, 2009

OT Książki: "Odważne przywództwo" Bill Hybels

To jedna z najważniejszych dla mnie książek mijającego roku. Z tego co pisze we wstępie Bill Hybels, jej autor, to książka, którą mu było najtrudniej napisać. Ale było warto, bo - moim zdaniem - to jego najlepsza pozycja.

Kiedy zacząłem ją czytać, nietypowo dla mnie bo w czasie choroby (przeziębienia, z którego mam nadzieję właśnie wychodzę), zauważyłem, że nie podkreślam "ulubionych" fragmentów. Zrozumiałem też dlaczego - bo trzeba by podkreślić większość treści tej książki :)

Mówi ona bowiem o wszystkim, czego tak bardzo akurat w ciągu ostatnich półtora roku - dwóch lat, tak bardzo potrzebuję. Kolejne rozdziały mówią o wizji, strategii, rozpoznaniu swojego stylu przywództwa, budowaniu zespołu, bliskości z Bogiem i ludźmi, umiejętności mówienia "nie", kształtowaniu kolejnych liderów, odnajdywaniu indywidualnej ścieżki przewodzenia sobie.

To jest jedna z tych książek, którą czytając, człowiek ma wrażenie, że "też chciałby jakąś myśl tak wyrazić, gdyby potrafił ją tak precyzyjnie nazwać" ;)

Polecam każdemu liderowi, nawet przez małe "l" - bo przecież czy przewodzimy małej grupie, zespołowi współpracowników czy ruchowi duchowemu, wszyscy potrzebujemy się rozwijać.

Świetna książka i lektura obowiązkowa w kręgach ewangelicznych!

Etykiety: ,

2 Comments:

At 7:27 AM, Anonymous jozef said...

Harry,
książka pewnie i dobra, ale żyjemy w świecie nie-czytatych chrześcijan:-(
zapomnialeś jaki był odzew twego pytania z listopada o przeczytana ksiązke w tym roku?

może zacznij polecac filmy, albo filmiki na Youtube, tym dzisiaj żyje świat (i chrześcijanie?)
:-)

PS>
Ciekawe, czy doczekamy sie "bryków" książek chrześcijańskich, podobnie jak lektur szkolnych

 
At 12:53 PM, Blogger Harry said...

Ja tam się nie przejmuję - mnie czytanie nie "odchodzi", a raczej z wiekiem pochłaniam jeszcze więcej (właśnie kończę dwie kolejne książki).

A filmiki z youtube'a też okazyjnie polecam :).

 

Prześlij komentarz

<< Home