sobota, listopada 29, 2008

Konferencja "Pole to Pole"


Im bliżej do konferencji "Pole to Pole" (w luźnym przekładzie "Polacy dla Polaków" albo "Polacy z Polakami", a może nawet "Od Polaka do Polaka" ;)) w Coventry 4 grudnia br. tym bardziej jestem podekscytowany.

Oprócz wszystkich oficjalnych wystąpień (a jest to spotkanie przygotowane przez Alians Ewangeliczny z UK i Polski), a mnie najważniejsza będzie możliwośc spotkania się z ludźmi, którzy prowadzą w UK pracę podobną do naszej. Wiem conajmniej o kilku miejscach (Eastbourne, Londyn, Morecambe, Manchester, Measham, Sheffield, Edynburg, Dublin, Belfast), ale o ilu jeszcze nie wiem? Coś pięknego - poznac osobiście tych wszystkich, którzy na codzień oddają swój czas, siły, modlitwę i poświęcenie służeniu innym Polakom w UK. Pięknie.

Mam również nadzieję dowiedziec się więcej na temat możliwości współfinansowania pracy wśród Polaków przez organizacje misyjne z UK i Polski. Mam tyle pomysłów odnośnie tego, co można by robic, gdybyśmy tylko mieli jakiekolwiek, oprócz samofinansowania, wsparcie z zewnątrz.

Myślę, że pomysł zorganizowania chyba pierwszego tego typu spotkania świadczy o tym, że kościoły ewangelikalne po obu stronach polsko-brytyjskiej "granicy" są gotowe do podjęcia się pomocy duszpasterskiej dla Polaków w UK. Bardzo mnie to cieszy :).

PS. Za kilka dni wrzucę na bloga program konsultacji.

Etykiety: