niedziela, listopada 07, 2010

Cytat tygodnia

Otworzyłem sobie dzisiaj rano Biblię, jeszcze przed nabożeństwem, szukając porannej inspiracji. Spojrzałem na następujący fragment, który wcześniej znałem.

Znałem jako słowo logos, ale widocznie niekoniecznie jako słowo rhema.

Logos to słowo zapisane, niejednokrotnie wcześniej nam znane.

Rhema to to samo zapisane (w Biblii) Słowo Boże, które w danej chwili, kiedy je czytamy, ożywa dla nas, ma specjalne znaczenie.

Takie właśnie słowo rhema Bóg dał mi dzisiaj. Nie wiem, w jakim miejscu się dzisiaj znajdujesz, ale może i dla Ciebie będzie ono zachętą:

"Obficie obdarzy Cię Pan, Bóg Twój, dobrem w każdym dziele
Twoich rąk, w Twoim potomstwie, rozpłodzie Twojego bydła,
w plonie Twojej ziemi, gdyż Pan znów radować się będzie
Twoją pomyślnością, jak radował się Twoimi ojcami,
jeżeli będziesz słuchał głosu Pana, Boga Twego, i będziesz
przestrzegał Jego przykazań i ustaw zapisanych w księdze
tego zakonu, jeżeli nawrócisz się do Pana, Boga Twego,
z całego serca Twego i z całej duszy Twojej.

To przykazanie bowiem, które ja Ci dziś nadaję,
nie jest dla Ciebie ani za trudne, ani za dalekie.

Lecz bardzo blisko Ciebie jest Słowo,
w Twoich ustach i w Twoim sercu, abyś je czynił.

Patrz, kładę dziś przed Tobą życie i dobro oraz śmierć i zło"

5 Mojż. 30, 9-11.14-15

Etykiety: